Maak van je wagenpark dé blikvanger van je bedrijf

ddp-et-icon|et-icon-profile|

Geschreven door:

Leon de Haas
ddp-et-icon|et-icon-calendar|

Gepubliceerd op:

15 maart 2021

Zichtbaar zijn is voor elk bedrijf, groot en klein, ontzettend belangrijk. De bedrijfsauto is een visitekaartje dat op vele plaatsen verschijnt en overal in het oog springt. Het beletteren van het wagenpark maakt van je voertuigen dan ook dé blikvanger van je bedrijf.

Haas Reklame heeft een kleine dertig jaar ervaring in autobelettering. De meest effectieve vorm van reclame kent vele mogelijkheden: van alleen de bedrijfsnaam tot uitgebreide fullcolour-uitingen. Van subtiel tot pakkende carwrap. Wat je ook kiest, Haas Reklame zorgt dat alle blikken op de weg op jou gericht zijn.

 

 

 

 

 

 

Haas Reklame is al ruim 15 jaar dé autobeletteraar van WVS

“Het aanzicht van de auto zegt iets over het bedrijf”

Voor een bedrijf is het van belang om aandacht te schenken aan de belettering van zijn voertuigen. “Het is immers een rijdend visitekaartje”, stelt René van Broekhoven, hoofd Marketing & Communicatie bij WVS. “Het aanzicht van de auto zegt iets over het bedrijf. Is de belettering netjes, strak en professioneel? Staat op de auto een telefoonnummer en/of een opvallende kreet waarover je gaat nadenken? Als een voertuig in slechte staat is of de belettering ziet er niet uit, dan heb je weinig vertrouwen in de dienstverlening van zo’n bedrijf.”

Voor een bedrijf als WVS is autobelettering zeer belangrijk. In 2016 is WVS veranderd van een sociale werkvoorziening tot een leerwerkbedrijf. “We zijn naar buiten toe heel zichtbaar, met onze groenvoorziening, postafdeling en schoonmaakbedrijf. Maar ook de consulenten van onze detachering rijden in een bedrijfsauto. Daardoor hebben we een flink wagenpark dat bestaat uit honderden voertuigen. Zij zijn voor ons een belangrijke troef om onze moderne uitstraling te laten zien”, aldus René.

Beter zichtbaar

In 2005 ontstond bij WVS de behoefte om beter zichtbaar te zijn als een professionele organisatie. Daar maakte autobelettering een belangrijk onderdeel van uit. “Op dat moment stond alleen ons logo op de voertuigen. Dat was jammer, want zij vormen een mooi reclamemiddel voor WVS”, blikt René terug. Via RBC, dat indertijd nog betaald voetbal speelde, kwam René in contact met Leon de Haas. “Ik heb hem en andere beletteraars gevraagd om offerte uit te brengen. Daarbij was niet alleen de prijs, maar ook een creatieve invulling van het beletteren van de voertuigen van belang. Op beide terreinen kwam Haas Reklame sterk naar voren.”

Snel geregeld

De samenwerking loopt inmiddels ruim vijftien jaar. “Ik vind lange-termijnrelaties belangrijk om op te bouwen”, stelt René. “Je weet wat je aan elkaar hebt. Is er iets, dan bel ik Leon of Marjan en dan wordt het snel geregeld. Dat geeft een fijn gevoel. Die korte lijnen en het informele bevallen me. Soms hebben we aan een half woord genoeg. Een vertrouwensband is heel belangrijk. Niet van bedrijf tot bedrijf, maar van persoon tot persoon.”

Volle tevredenheid

In de loop der jaren is de belettering van WVS een aantal keren aangepast. “De grote aanpassing vond in 2015/2016 plaats. Toen is ook ons logo veranderd”, meldt René. Voor de belettering is telkens gekozen voor Haas Reklame. “Natuurlijk houden we om de zoveel tijd de samenwerking tegen het licht, maar die verloopt met Haas Reklame naar volle tevredenheid.”

 

Controle check na twee maanden

De service van Haas Reklame stopt niet bij het afleveren van het beletterde voertuig. Na twee maanden wordt de belettering nauwkeurig gecontroleerd en zo nodig hersteld. Maar ook daarna staat Haas Reklame met raad en daad voor u klaar. Uw visitekaartje is immers ook ons visitekaartje. Bel nu voor het inplannen van een controle check 0168-463233.

 

“SCHOON TOT IN DE PUNTJES”. HIER DE TIPS VAN MARJAN:

  • De lente is in aantocht dus is het weer tijd voor de voorjaarsschoonbeurt! Door je wagenpark er schoon bij te laten rijden geef je je bedrijf de uitstraling dat je met zorg aandacht besteed. Wij geven je een aantal tips om dit goed aan te pakken.
  • Voorbereiding is het halve werk.
  • Spoel je auto grondig af om het grove vuil te verwijderen.
  • Gebruik een microfiber washandschoen maar als je die niet heb voldoet een spons.  Let op vuil en zand kan in de spons ophopen en krassen veroorzaken.
  • Ververs regelmatig het water in de emmer.
  • Was je wagen altijd in de lengterichting. Draaiende bewegingen veroorzaken zogenaamde ‘swirls’ in de lak; cirkelvormige krassen die in het volle (zon)licht goed te zien zijn.
  • Maak je velgen schoon met een speciale velgenreiniger.
  • Gebruik je een hogedrukreiniger? Zorg dat je minimaal 50 cm afstand houd tussen mond van de spuit en de lak van je auto. Dit voorkomt dat je de belettering beschadig.
  • Voor het droog maken van de auto gebruik je een droogdoek ook wel een watermagneet genoemd. Dit is een zeer zachte doek die geen beschadigingen aan de lak brengt. Bovendien kan zo’n watermagneet een veelvoud van zijn eigen gewicht aan vocht absorberen.
  • Bescherm je belettering en lak met een paint protect. Breng een dun laagje op de belettering. De paint protect biedt tot maximaal 6 maanden bescherming. Hierna de behandeling herhalen.
  • Een matte folie zal na de behandeling wat vlekkerig ogen. Dit verdwijnt na de eerste keer wassen.

Hieronder een introductie voor de ultimate wash &wax die nu verkrijgbaar is bij Haas Reklame: