Caterva en Haas Reklame bieden beide persoonlijke aandacht

ddp-et-icon|et-icon-profile|

Geschreven door:

Leon de Haas
ddp-et-icon|et-icon-calendar|

Gepubliceerd op:

11 oktober 2021
Kerstgeschenk wijndoos

Zorgorganisatie Caterva en Haas Reklame bieden beide persoonlijke aandacht

“In de huisstijl en het kerstgeschenk is zeer creatief meegedacht”

Caterva is een landelijke zorgorganisatie die hulp op maat biedt aan iedereen die buiten de boot valt. “Wij geloven in kleinschaligheid en in persoonlijke aandacht”, zegt bestuurder Bert Stomphorst uit Fijnaart. “Datzelfde zien we terug bij Haas Reklame. Creatief en net even anders dan anders. Dat wordt gewaardeerd.”

De zorgorganisatie is in 2019 ontstaan. Als naam werd in eerste instantie gedacht aan ‘Zwerm’. “Een zwerm is niet vast van vorm, maar vormt zich naar de behoefte van het moment. Als je bij de zwerm wilt horen, dan kom je erbij. Maar als je besluit dat het je tijd is om verder te gaan, dan is dat ook prima. En later mag je altijd terugkeren. Dat leek ons een leuke metafoor voor ons werk”, aldus Bert. “Alleen was de domeinnaam al vergeven. Daardoor kwamen we op de Latijnse vertaling en die is Caterva.”

Zwerm

Voor het ontwerpen van de huisstijl en het logo zocht Bert contact met zijn plaatsgenoot Leon de Haas. “Ik heb hem gevraagd om daarbij te helpen. Ik had een foto gevonden van een opvliegende zwerm vogels. Die heeft Leon als startpunt gebruikt en dat verder uitgewerkt.” Het resultaat is een kleurrijk logo waarbij de naam Caterva in of uit de zwerm lijkt te vliegen.

Kerstgeschenk

Eind vorig jaar wilde Bert zijn medewerkers een origineel kerstgeschenk aanbieden. “Daarvoor heb ik opnieuw de hulp ingeroepen van Haas Reklame. Leon kwam met het idee van een fles bier van De Toekomst en een fles prosecco met daarbij de leus ‘Op een sprankelende toekomst’. Ik vond het een heel leuk idee. Zeker omdat De Toekomst ook in Fijnaart is gevestigd. Bovendien zat er een originele tekst bij over het bier en de prosecco. De doos waarin de flessen zaten waren geprint in de kleuren van onze huisstijl. Ik heb het cadeau nog persoonlijker gemaakt door voor elke medewerker een handschreven boodschap toe te voegen. Het totaal was onderdeel van het kerstgeschenk”, vertelt Bert.

Net iets meer aandacht

De medewerkers waardeerden de originele geste. “Ik kreeg ook geïnteresseerde vragen over Fijnaart en De Toekomst. Maar de verpakking viel eveneens op. Ze vroegen zich af hoe ik dat voor elkaar had gekregen. Het was dan ook zeer creatief van Haas Reklame”, benadrukt Bert. “Je hebt graag dat met je wordt meegedacht. Een fles wijn kan ik ook zelf kopen, maar het moet net even iets meer zijn dat dat. Wij leveren zorg op maat. Dat betekent dat je oog hebt voor mensen, zowel voor cliënten als voor medewerkers. Dat je net iets meer aandacht hebt voor hetgeen je doet. Dat zie ik ook terug bij Haas Reklame.”

Nieuwe huisstijl

Wil je ook je huisstijl vernieuwen, een nieuw logo of je huisstijl uitbreiden? Maak een afspraak met Haas Reklame 0168-463233 dan gaan we onder het genot van een kopje koffie bekijken wat de mogelijkheden zijn.